Általános szerződési feltételek

Név: Fecskéné Prion Barbara E.V.

Székhely és levelezési cím: 3553 Kistokaj, Béke utca 21.

Ügyfélszolgálat: Nyitvatartási idő alatt 3553 Kistokaj, Béke utca 21. címen, telefonon +36-46-499-338 vagy +36-30-349-9543, vagy e-mailben az info@johetababa.hu címen. Részletes nyitvatartás: Kapcsolat

Telefonszám

Vezetékes: +36-46-499-338

Mobil: +36-30-349-9543

E-mail címmailto:info@johetababa.hu

Nyilvántartási száma: 55692012

Adószáma: 56979132-1-25

Internet cím: https://johetababa.hu/

Általános tudnivalók,

A felek közötti szerződés létrejötte a jelen ÁSZF hatálya kiterjed a Magyarország területén nyújtott minden olyan elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra, amely a www.johetababa.hu weboldalon (a továbbiakban: Weboldal) található elektronikus áruházon (a továbbiakban: johetababa.hu Online Áruház) keresztül történik. Továbbá jelen ÁSZF hatálya kiterjed minden olyan kereskedelmi ügyletre Magyarország területén, amely jelen szerződésben meghatározott Felek között jön létre. A johetababa.hu Online Áruházban történő vásárlást az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (“Elkertv.”) szabályozza. Vásárlóként lehetősége van választani, illetve rendelni az Áruház termékei közül, a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon.  A johetababa.hu Online Áruház szolgáltatásainak jelentős része elérhető minden felhasználó számára regisztráció nélkül is. Egyes szolgáltatások azonban regisztrációhoz (majd belépéshez) kötöttek, melyre az ÁSZF-ben rögzítetteknek megfelelően bárki jogosult. A megrendelés leadását követően a szerződés, annak teljesítéséig szabadon és következmény nélkül módosítható, illetve lemondható. Erre telefonon és elektronikus levélben van lehetőség. A Felek között az áru megvásárlásával magyar nyelven létrejött szerződés írásba foglalt szerződésnek minősül, johetababa.hu Online Áruház azt iktatja, és annak létrejöttét 5 évig őrzi, utólag hozzáférhető. A szerződés nyelve magyar. A johetababa.hu Online Áruház semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek nem veti alá magát. 

Regisztráció 

A Főoldalon található Regisztráció menüpont alatt, az ott található adatlap kitöltésével kerülhet sor a regisztrációra. Az adatbekérőt (egy szabadon választható felhasználónév, egy valós e-mail cím, szállítási cím és egy választott jelszó megadása szükséges) követően egy automatikus e-mail nyugtázza a regisztráció sikerességét. Az Ügyfél a Weboldalon történő regisztrációjával kijelenti, hogy jelen ÁSZF, és a Weboldalon közzétett Adatvédelmi nyilatkozat feltételeit megismerte és elfogadja, az Adatvédelmi nyilatkozatban foglalt adatkezelésekhez hozzájárul. A johetababa.hu Online Áruházat az Ügyfél által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli. A johetababa.hu Online Áruházat nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha az Ügyfél a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a johetababa.hu Online Áruháznak felróható okból hozzáférhetővé válik. A johetababa.hu Online Áruház minden regisztrációt egy önálló személyként kezel. A korábban rögzített adatok megváltoztatására bejelentkezés után, a Fiókom beállítások linkre kattintást követően elérhető Fiókadatok módosítása menüpontban van lehetőség, amely az aktív megrendelések adatait is érintheti. Johetababa.hu Online Áruházat a regisztrált adatok ügyfél által történő megváltoztatásából eredő kárért, hibáért semminemű felelősség nem terheli. 

Regisztráció törlése 

Ügyfél jogosult a regisztrációját bármikor törölni az ügyfélszolgálatnak küldött e-mail üzenettel. Az üzenet megérkezését követően a johetababa.hu Online Áruház köteles haladéktalanul gondoskodni a regisztráció törléséről. Az Ügyfél felhasználói adatai a törlést követően azonnal eltávolításra kerülnek a rendszerből; ez azonban nem érinti a már leadott rendelésekhez kapcsolódó adatok és dokumentumok megőrzését, nem eredményezi ezen adatok törlését. Az eltávolítás után az adatok visszaállítására többé nincs mód. A felhasználói hozzáférési adatok (így különösen a jelszó) titokban tartásáért kizárólag az Ügyfél a felelős. Amennyiben Ügyfél tudomást szerez arról, hogy a regisztráció során megadott jelszavához jogosulatlan harmadik személy hozzájuthatott, köteles haladéktalanul megváltoztatni jelszavát, ha pedig feltételezhető, hogy a harmadik személy a jelszó használatával bármilyen módon visszaél, köteles egyidejűleg értesíteni a johetababa.hu Online Áruházat. Ügyfél vállalja, hogy a regisztráció során megadott személyes adatokat szükség szerint frissíti annak érdekében, hogy azok időszerűek, teljesek és a valóságnak megfelelőek legyenek.  

Megrendelés 

A kiválasztott termékre kattintva megtekintheti annak bővebb ismertetőjét. Vásárlási szándéka esetén a megvásárolni kívánt terméket a „Kosárba” gomb megnyomásával egy virtuális kosárba helyezi. Ekkor automatikusan megjelenik a kosár tartalma, vagyis látható lesz a vásárlás során a kosárba helyezett termékek listája, a várható szállítási díj, valamint a számla végösszege. Így leellenőrizhető a rendelés helyessége, különös tekintettel az árakra és a mennyiségekre, melyeket igény szerint módosítható és javítható. Ha folytatni szeretné a keresést, akkor a „Vásárlás folytatása” gombra kell kattintani. A vásárlás bármelyik szakaszában meg lehet nézni, hogy milyen termékeket tett már a kosárba, a jobb oldalon található „Kosár” menü alatt található „Megtekintés” gombra kattintva. Ha megfelelőnek tartja a kosárban elhelyezett termékek mennyiségét, leellenőrizte a végösszeget, és úgy döntött, hogy meg szeretné vásárolni őket, akkor egyszerűen kattintson a “Tovább a pénztárhoz” gombra. Ezután három lehetőség közül tud választani:

  • Regisztrált vásárlóként szeretne belépni: ha korábban már vásárolt Áruházunkban, úgy adja meg a korábbi regisztráció során megadott e-mail címet és jelszót.
  • Új vásárlóként akar regisztrálni: ha korábban még nem vásárolt a webáruházban, vagy nem regisztrálta magát, akkor most lehetőség van arra, hogy megadja a vásárláshoz szükséges adatait, amelyeket a rendszer eltárol, és a legközelebbi vásárlás alkalmával már csak be kell jelentkezni.
  • Ha esetleg regisztráció nélkül szeretne vásárolni, akkor adja meg számlázási és szállítási címét.

A következő lépésben válassza ki a megfelelő szállítási módot (MPL – ajánlott levél szállítás vagy MPL – Postai házhozszállítás), valamint a fizetési módot (online bankkártyás fizetés, banki átutalás, utánvétes fizetés). A fentiek kiválasztása után, ha a megrendelés tartalma megfelelő, akkor a megrendelés elküldéséhez kattintson a „Megrendelés” gombra és fogadja el a Vásárlási feltételeket.

 

Árak

Áraink a rendelés időpontjában érvényes listaárak, amelyeket a johetababa.hu Online Áruházban a termékek mellett talál. Az árak bruttó árak, az ÁFÁ-t tartalmazzák, azonban ezek az árak nem tartalmazzák a szállítási költséget. A szállítási költség a pénztár folyamat során a megrendelés véglegesítése előtt, valamint a Vásárlási feltételek között is megtalálható. A Weboldalról megrendelhető termékek árai változtatásának jogát a johetababa.hu Online Áruház fenntartja azzal, hogy a módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt termékek vételárát kedvezőtlenül nem befolyásolja.  

A rendelések feldolgozása

A rendelések feldolgozása 24 órán belül megtörténik.

Adatbeviteli hibák javításának lehetősége

Az adatbeviteli hibák javítására a „Megrendelés” gomb megnyomása előtt van lehetősége. Ha később veszi észre a hibát, akkor mihamarabb vegye fel velünk a kapcsolatot és segítünk a hiba elhárításában.

Visszaigazolás

Minden rendelésről e-mailes visszajelzést küldünk. Ez azt jelenti, hogy a rendelés feladását követően egy automatikus e-mailt kap a rendelés beérkezéséről és (később) egyet a rendelés feldolgozásának megkezdéséről. A csomag postázásáról további tájékoztató e-mailt küldünk.

Fizetési feltételek

Online Áruházunkban az alábbi fizetési lehetőség közül lehet választani:

  • Online bankkártyás fizetés: Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.
  • Banki átutalás: Banki utalás esetén a fizetendő összeget a Fecskéné Prion Barbara részére kell átutalni a 11600006-00000000-73917971 bankszámlaszámra (üzemeltető bank: ERSTE Bank), a közlemény rovatban feltüntetve a megrendelési azonosítót.
  • Utánvétes fizetés: Utánvétes fizetés esetén a teljes vételárat szállítási költséggel együtt a küldemény átvételekor kell kifizetni készpénzben a küldemény kézbesítőjének.

Szállítás

A küldemények kézbesítése postai szállítással történik. A termék szállítási idejét a Weboldal ismerteti a pénztár folyamat során, valamint a visszaigazoló e-mail is tartalmazza. A szállítás időpontjáról lehetősége van egyeztetni a visszaigazoló e-mailben található telefonszámon vagy válasz e-mailben.

Szállítási módok:

MPL – ajánlott levél szállítás vagy MPL – Postai házhozszállítás

Kiszállítási idő: 2-3 nap, de egyes termékek esetén ez hosszabb is lehet. Utóbbi esetben írásban tájékoztatjuk a várható kiszállítás időpontjáról 24 órán belül.

Szállítási díjak:

Aktuális szállítási díjainkat a Szállítás és Fizetés oldalon tekintheti meg.

 A szállítástól elállás

Ha a johetababa.hu Online Áruház a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott áru nem áll rendelkezésére, illetve a megrendelt szolgáltatást nem áll módjában nyújtani, köteles erről a Megrendelőt tájékoztatni. A johetababa.hu Online Áruház nem köt szerződést kiskorúakkal. A megrendelő a kereskedelmi feltételek elfogadásával nyilatkozik arról, hogy nagykorú.

A termék visszaküldése

A terméket csak eredeti csomagolásában, hiánytalan mennyiségi, minőségi állapotában vesszük vissza.

Szerződéskötés feltételeire vonatkozó tájékoztatás

A szerződéskötés nyelve magyar, a megkötött szerződés írásban megkötöttnek minősül. A megkötött szerződést iktatjuk, utólag hozzáférhető lesz.

Panaszkezelés

A johetababa.hu Online Áruház vevők számára nyújtott termékek értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére, vagy mulasztására vonatkozó panaszát szóban vagy írásban közölheti a johetababa.hu Online Áruházzal. A johetababa.hu Online Áruház a panaszt azonnal megvizsgálja és 8 napon belül szükségszerűen orvosolja. Amennyiben az igénybevevő a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz elutasítása esetén, a vevő panaszával a járási hivatalhoz fordulhat. Az illetékességet a fogysztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016 (XII. 2.) kormány rendelet 2/A §-e határozza meg. Az illetékesség tekintetében elsősorban a fogyasztó lakhelyét szükséges figyelembe venni. A járási hivatalok a http://jarasinfo.gov.hu/ linken érhető el. 

Vitarendezés, Békéltetés

A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról (fogyasztói online vitarendezési irányelv) szóló, 2013. évi május 21.-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet (a továbbiakban: rendelet) alapján az Európai Bizottság létrehozott egy online vitarendezési platformot, amely 2016. február 15-től vehető igénybe az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződést kötők között fogyasztói jogvita esetén mind a fogyasztók, mind a kereskedők számára. A rendelet hatálya közvetlenül kiterjed az Unióban letelepedett, Magyarországon székhellyel rendelkező online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekben érintett kereskedőre, amennyiben közte és a fogyasztó között létrejött online adásvételi vagy szolgáltatási szerződéssel kapcsolatban fogyasztói jogvita merül fel.

Ahhoz, hogy az online vitarendezési platformot használni tudja, előzőleg regisztrálnia kell az Európai Bizottság rendszerében.

Az online vitarendezési platformot az alábbi link segítségével érheti el: http://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=HU 

A termékek minőségével, biztonságosságával és a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, valamint a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából Vevő eljárást kezdeményezhet a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testületnél illetve fordulhat a johetababa.hu Online Áruház székhelye szerint illetékes szakmai kamara mellett működő Békéltető testülethez. Johetababa.hu Online Áruház köteles a Békéltető testületi eljárásokban részt venni.

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Gazdasági Kamarák mellett működő Békéltető Testület

Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.

Telefon: 06-46-501-091, 501-870

Fax: 06-46-501-099

E-mail: bekeltetes@bokik.hu www.bekeltetes.borsodmegye.hu 

Kellékszavatosság, Termékszavatosság

  1. Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet a kellékszavatossági jogával? A johetababa.hu Online Áruház hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg kellékszavatossági igény alapján?

Választása szerint az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vevő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére a Vevő is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a Vevőnek kell viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jog már nem érvényesíthető. Használt dolog esetén ez a határidő egy hónap.

Kivel szemben érvényesíthető kellékszavatossági igény?

A vállalkozással szemben érvényesíthető kellékszavatossági igény. Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jog érvényesítésének? A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igény érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást Fecskéné Prion Barbara E.V. nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már köteles a Vevő bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

  1. Termékszavatosság

Milyen esetben élhet a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén választás szerint – az 1. pontban meghatározott jog vagy termékszavatossági igény érvényesíthető.

Milyen jogok illetnek meg termékszavatossági igény alapján?

Termékszavatossági igényként kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek.

Milyen határidőben érvényesíthető a termékszavatossági igény?

Termékszavatossági igény a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesíthető. E határidő elteltével e jogosultság elvész.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesíthető termékszavatossági igény?

Termékszavatossági igény kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolható. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Vevőnek kell bizonyítani.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető. Termékszavatossági igénynek eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igény a gyártóval szemben érvényesíthető.

Sérülésből eredő, vagy a megrendelt terméktől eltérő áru érkezése esetén reklamációt kizárólag csak posta által rögzített kármegállapítási jegyzőkönyv megléte esetén áll módjában az eladónak (johetababa.hu Online Áruháznak) elfogadni. 

Hiányos, sérült terméket tartalmazó csomag esetén: az info@johetababa.hu e-mail címen jelezhető nekünk.

Elállási jog/ Visszaszolgáltatási garancia

A jelenleg hatályos rendelkezéseket a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) kormányrendelet tartalmazza.  Vevő 14 napon belül indoklás nélkül elállhat. Az elállási jog kizárólag fogyasztót illeti meg; fogyasztón az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személyt kell érteni. Nem minősül fogyasztónak, ezért a Pénzügyi Békéltető Testület eljárását sem kezdeményezheti az egyéni vállalkozó, egyéni cég, gazdasági társaság, jogi személyek, jogi személyiség nélküli szervezetek, társasházak. Az elállás pontos feltételei: Vevő elállási jogát gyakorolhatja a termék kézhezvételének napjától, ha eddig az időpontig nem kapta meg a törvény szerinti írásbeli megerősítést, ennek kézhezvételétől számított tizennégy nap elteltéig, legfeljebb azonban a termék kézhezvételének napjától számított három hónap elteltéig. Vevő az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja. Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó nyilatkozatát a határidő lejárta előtt elküldi. Írásban történő elállás esetén az elállási nyilatkozatot 14 napon belül elegendő elküldeni. Vevő elállási jogát gyakorolhatja a jelen Elállási nyilatkozat minta útján vagy az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozatával. A nyilatkozatot az info@johetababa.hu címre kell küldeni.

Vevő a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül vissza kell juttatnia. Johetababa.hu Online Áruház a Vevő által kifizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb az elállást követő tizennégy napon belül visszatéríti. Vevő viseli az elállási jog gyakorlása miatt a termék visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket. A Vevőt ezen felül egyéb költség nem terheli. Johetababa.hu Online Áruház követelheti a termék nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését. Johetababa.hu Online Áruház az árváltoztatás jogát fenntartja, amely a honlapon történő feltüntetéssel lép hatályba. Az árváltoztatás a már megrendelt termékek vételárát nem érinti.

Tulajdonjogi kikötés

A leszállított áru a vételár teljes kifizetéséig a szállító tulajdonában marad. A téves, nem elfogadott rendelések során a terméket az „új” tulajdonos nevén készletbe vételezzük, és az újabb, sikeres értékesítést követően az új tulajdonosának kerül kifizetésre az ellenérték! Megrendelés módosítása, törlése A 2001. évi CVIII. törvény értelmében a megrendelés leadásakor a vásárló felé azonnal értesítést küld az eladó Webáruház szoftvere a rendelés felvételének tényéről. Ez az értesítés nem minősül az eladó és a vásárló között létrejött szerződésnek! Csupán jelzi a vásárlónak, hogy rendelési igényét rendszerünk regisztrálta és továbbította az eladó illetékes munkatársa felé.

Amennyiben a vásárlóhoz ez 48 órán belül nem érkezik meg, akkor a vásárló ajánlattételi kötöttségei megszűnnek. Az eladó a rendelés teljesítésének megkezdéséig megadja a lehetőséget a vásárlónak rendelése visszavonására elektronikus úton. A rendelés teljesítésének megkezdésekor a vásárló e-mailben és/vagy telefonon értesítést kap a teljesítés várható időtartamáról, és a teljesítés megkezdésének tényéről, ezután már csak személyesen vagy a “Vevőszolgálat” vagy “Elérhetőségek” menüpontok alatt található elérhetőségek valamelyikén keresztül van lehetőség rendelésének visszavonására

A megrendelés utólagos módosítására csak írásos formában e-mailben kerülhet sor (e-mail: info@johetababa.hu).